شنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۰

دل درویش

به سان گوهر ناب است دلی که درویش است

صدای مست مدامش چه عاری از نیش است


دلم چــــــــو یوسف زیبا تپید و تنهــــــــا ماند

به چاه تیره سینه ، چو رانده از خویش است


نهاد خویش عیان کــــــــــــن سپاه باران شو

بخوان سرود سخاوت به هرچه در پیش است!


به قدر همت خود هر که مهر می بخشــــد

پسندو شـــــکر بفرما مگو کم و بیش است!


به شهر صخره رسیدم به قله های بلند

نه داغ بستر لاله ،نه عشق آویش اســـت


وباد دره از آنــــــرو شیرین به گوش آید

که تا هنوز به کوه ها طنین صد تیش است


۲ نظر:

یاسر گفت...

سلام و صمیمیت جناب استاد گرامی،
غزل دل انگیز؛ "دل درویش" را خواندم، بی تردید که درویشانه و دریایی بود. آشیان خیالت روشن از پرتو آفتاب مهر و محبت باد.

پی سی ایــ افــ گفت...

باسلام و عرض ادب خدمت احمدی بلخابی!
وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی دارید!
بنده از افغانستان و مدیر سایت پی سی ایــ افــ هستم!
سایت من دارای پیچ رنک 4 گوگل و همچنین پربیننده ترین سایت افغانستان در رتبه بیستم و ثبت شده در وزرات سازماندهی و همچنین پیوندها است !
قصد تبادل لینک باشما داشتم[لبخند]
لطفا در صورت امکان مرا به نام دانلود رایگان نرم افزار و آدرس http://p30af.com بدون درج www لینک نمایید ، سپس بنده را از این لینک
http://p30af.com/contactus
و یا ایمیل آدرس p30af.com@gmail.com اطلاع دهید ؛ و نام و لینک خود را ارسال کنید تا شما را در سایت خود لینک کنم!
رتبه جهانی و رتبه سایت مارا در افغانستان میتوانید از این لینک مشاهده نمایید:
www.alexa.com/siteinfo/p30af.com
منتظرتان هستم
جهانی سپاس[گل]