شنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۲

تماشا

امروز با خبر شدم که یکی از غزل های قدیمی بنده را محترمه سلما جهانی، آواز خوان خوب کشور ،به اهنگ بسته و اجرا کرده است از یکسو مایهء خوشی وسرور است چون ناله های پندار من از گلوی دیگری نیز فریاد میشود و از سوی درخور حزن ،باز  هم طبق معمول در  جامعه ء ما نام مرا غلط و یا نیمه نوشتند و در ویدیوی دوم هیچ ذکری از  نام  من که سرایشگر این غزل هستم نبود و ناخوشایند تر از آن تصرفاتی در  غزل نیز صورت گرفته است ، متن اصلی و درست غزل درصفحه 18 دفتر شعری ناچیز بنده که قبلن به نام حدیث غربت نشر شده بود میباشد و آن چنین است

تماشا
در  خیالت باز تنها می شوم
بهر سیر دل تماشا می شوم ( میروم نادرست است شعر از ردیف بیرون می کند)

در شب مهتاب من بر یاد تو
مجلس شبهای زیبا می شوم

محمل دل را بدستت میدهم
منزل مقبول فردا می شوم

تاشوم مشهور عشقت نازنین( یار من تصرف شده است در غزل)
اختر سوزنده جانا می شوم

از گزند تیر  های یاس باز
در حصار خواب،رؤیا می شوم
منیر سپاس

اجرای آهنگ  توسط محترمه (خانم سلما  جهانی)





هیچ نظری موجود نیست: